گردشگری در ایران

به وبلاگ گردشگری در ایران خوش آمدید

گردشگری در ایران

به وبلاگ گردشگری در ایران خوش آمدید

مکانهای تفریحی تکاب

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۲۵ ق.ظ


ir3009-1

یکی از مناطق طبیعی و پدیده باور نکردی به نام چملی گول در تکاب می باشد.چمن متحرک که هم بی نظیر و هم زیبا می باشد و پدیده تفریحی مناسب و خیلی فوق العاده ای می باشد.

ولی به دلیل نبود امکانات رفاهی و جاده مناسب این طبیعت زیبا برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته است و همین امر باعث شده گردشگران به این منطقه سفر نکنند البته کسانی که از این منطقه دیدن کردن خیلی راضی بودن و این پدیده بی نظیرترین در جهان می باشد.

این پدیده عجیب به نام «چملی گول» که به زبان محلی آن منطقه نام گذاری شده است و یعنی «جزیره ای از چمن بر روی برکه»، چمن متحرک,این طبیعت تشکیل شده از قطعه بزرگی از نی هایی است که از به هم چسبیدن ریشه آنها بدون ارتباط با زمین بر روی آب شناور مانده و فضای زیبایی را بوجود آورده است.

ir3009

ir3009-3

این جاذبه منحصر به فرد حدودا به طول ۱۰۰ متر مربع می باشد و با وزیدن باد صحنه را زیبا تر می کند اگر بخواهیم کل مساحت برکه را بگویم حدود یک هکتار می باشد .

زیبایی این طبیعت در اطراف این برکه هم مناسب می باشد وجود چمن سرسبز درختان بلند و گلهای زیبا طبیعت مناسبی بوجود آورده است.در زمستان هم اگر به این منطقه سفر کنید و از این طبیعت زیبا بازدید کنید میبینید که این چمن ها هنوز سبز هستند و سرمای زمستان هم به سبزی این چمن ها تاثیر ندارد.

ir3009-2

این منطقه تفریحی و گردشگری در روستای ویر در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شرق شهر تکاب ,آذربایجان غربی می باشد که وقتی با فاصله از مکان دیدن کنید جاذبهء فوق العاده ای دیده می شود که به صورت یک نیم قوس کمانی که از پیرامون برکه جداست زیبایی خاصی را پدید می آورد.

دیگر زیبایی این دریاچه یا برکه را می توان وجود مرغابی های وحشی در اطراف این چمنزار گفت و همچنین عمق این برکه ۸ تا ۱۵ متر تخمین زده شده و بسیار بدیع و منحصر به فرد می باشد .

ادرس دقیق این برکه دیدنی “: روستای ویر در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شرق شهر تکاب ,آذربایجان غربی می باشد که برای رفتن باید از روستای یلقون آغاج و راه دوم از سمت تخت سلیمان، از جاده همپا به بدرلو است و از نرسیده به روستای قوشه بلاغ، به راه میانبر قوشه بلاغ به بدرلو وارد شده و بعد از طی چند کیلومتر به روستای «ویر» می رسد و چمن در این روستا قرار دارد.

ir3009-4مکانه

  • آرزو مصطفوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی